sunnuntai 17. toukokuuta 2020

Kiitos kaikesta

Hiljaiseloa on blogin puolella tullut vietettyä nyt aikamoinen tovi. Kirjoittaminen ei ole loppunut, vaan olen siirtynyt kirjoittamaan päiväkirjaa, joka on paljon antoisampaa kun voin sitten kirjoittaa kaikista yksityiselämänkin asioistani paljon vapaammin.

Blogin kirjoittaminen on ollut hauskaa, ja olen kiitollinen, että tulin tallentaneeksi lääkiksen alkuvuodet tänne. Niihin on varmaan hauska palata sitten "vanhempana" ja kokeneempana lääkärinä. Ajatukset ja asenteet tulevat varmasti työvuosien myötä muuttumaan, ovathan ne jo tässä vaiheessa aika erilaiset kuin lääkiksen alkumetreillä.

Rivien välistä on varmaan luettavissa, että en aio siis kirjoittaa tätä blogia enää. Viitosvuosi on kohta ohi, ja jäljellä on enää viimeinen. Ensi keväänä tähän aikaan olen jo lääkäri. Sairaanhoitajan identiteetti on matkan varrella karissut, kun en ole hoitotyössäkään enää pitkään aikaan ollut. Silti uskon, että jos menisin hoitajaksi, niin äkkiä vanhat tavat muistuisivat mieleen. Jotenkin toivon, että tulen vielä tekemään jonkin vuoron elämäni aikana sairaanhoitajankin roolissa. Olen ylpeä molemmista ammateistani, enkä kadu lainkaan, että päädyin tällaiselle tielle unelmieni ammattiin. Näin sen kuuluikin minun kohdallani mennä.

Haluan kiittää kaikkia lukijoita tästä matkasta, ja etenkin kommenteista, joiden myötä on tullut halu jatkaa kirjoittamista. Olen iloinen, jos tästä on jollekulle ollut apua tai tukea matkalla lääkikseen. Ja toki jatkossakin tänne saattaa eksyä joku, joka miettii tulevaisuuttaan tai kaipaa alanvaihdossa "vertaistukea". Aion siis jättää nämä tekstit ainakin toistaiseksi tänne luettavaksi.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos jotain oikein kovasti haluaa, voi sen myös saavuttaa. Tsemppiä kaikille lääkiksestä (tai mistä vaan muustakin alasta) haaveileville! Näin melkein valmistuneena voin sanoa, että olen itse ainakin valinnut maailman parhaan ammatin. Itse asiassa, parhaat kaksi. <3

Toivottavasti sinäkin saavutat sen, mistä unelmoit!

p.s. Onnea nyt todistusvalinnassa sisäänpäässeille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti