tiistai 29. joulukuuta 2015

Lomailua

Joululoma on jo puolivälissä! Itse asiassa yli puolivälin. Ei ole edes kahta viikkoa siihen, kun jälleen on palattava koulunpenkkiä kuluttamaan Aineenvaihdunta -jakson muodossa... apua!

Ketään ei varmaan yllätä kun kerron, etten tosiaan ole tähän mennessä lomani aikana kertaillut viime jaksojen asioita saati sitten perehtynyt tuleviin aineenvaihduntajuttuihin. Enkä siis myöskään ole stressannut mistään koulujutuista! Ja se on ollut ihanaa :)

Olen kuitenkin ehtinyt selailla läpi yhden Lääkärilehden ja yhden Duodecimin aikakauskirjan numeron. Luin jopa muutaman hyvinkin mielenkiintoisen artikkelin mm. ruskeasta rasvasta ja vauvan dna:n tutkimisesta äidin verestä. Vielä olisi siis paljon luettavaa edessä, kun kerran menin lupaamaan itselleni noiden lehtien lukemisen tässä joululoman aikana. Noh, vielä on onneksi hetki aikaa.

En ole myöskään ehtinyt lukea viihdekirjallisuutta tai katsomaan Greyn anatomian tuotantokausia, kuten aikaisemmin uhosin tekeväni. Sen sijaan olen viettänyt laatuaikaa milloin kenenkin sukulaisten tai ystävien luona. Lähes kaksi viikkoa olen ollut reissussa eri puolilla Suomea sukuloimassa ja aikaisemman elämän kavereita tapaamassa. Myös joitakin lääkiskavereita olen onnistunut näkemään. Nyt sitten pieni (parin päivän) hengähdystauko ennen seuraavaa sukulais-/kaveritapaamisreissua. 

Tällainen välipäivä-päivitys tähän väliin siis. Pidetään blogi hengissä ;)
Kyllä muutama postaus on työn alla, ja yritän ehtiä tässä kotona ollessa kirjoittelemaankin. Kaiken muun ohella. 

Ai niin joo. Lisääntymisjakson tentti meni läpi! Opintopisteitä on nyt kasassa siis yhteensä peräti 40, wohoo!

Toivottavasti kaikilla oli mukava joulu ja nauttikaahan nyt talvesta kun se vihdoin saapui!


kuva

2 kommenttia:

  1. Hei! löysin blogisi vastikään ja innolla heti seuraamaan mukaan! taustasi on hyvinvlähellä omaani, ainoana erona nuo sinulle auenneet lääkiksen portit.:-D Mutta on motivoivaa huomata että haaveet voivat tulla todeksi jos vain on tahtoa. Taidan itsekin kaivella taas ke ja fy- kirjat esille vaikka jo niin monta kertaa ne olen ""lopullisesti" varaston perukoille haudannut. :) Onnea opintoihisi, ja toivottavasti saamme jatkossakin seurata matkaasi kohti hienoa lääkärin ammattia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Jee, kivaa kun löysit tänne ja tervetuloa lueskelemaan :)
      Voin uskoa, että oot käynyt läpi samoja ajatuksia kuin mä, että pitäiskö nyt sittenkin vielä yrittää.. ja mitä jos se ei sitten tuotakaan tulosta? Taas vaan tuhlattu aikaa..
      Mutta kuten oon aikaisemminkin kirjoittanut, jos jatkuvasti miettii pitäiskö hakea uudestaan, niin kyllä silloin pitäisi! Pitää vaan olla tahtoa ja pitkäjänteisyyttä :)

      Mä luulen, että mun kohdalla ratkaiseva tekijä oli se, että mulla oli puoli vuotta aikaa tälle projektille, ja vaan sille, niin en edes miettinyt,että jättäisin lukemista kesken tai etten jaksaisi. Kun ei tosiaan ollut mitään muutakaan juuri silloin.

      Tsemppiå sulle, jos jaksat kaivaa ne kirjat vielä kerran esiin! :)

      Poista